Internet
VOIP
Mobilní služby
Televize
Reference
 
Kontaktujte nás

FAQ

Obsah:

Mám zájem o připojení:

Mám zájem o zřízení nové internetové přípojky. Co pro to musím udělat a jaký bude další postup?

Předpokládejme, že bydlíte v místě pokrytém naším signálem. Kontaktujte nás, nejlépe na některé z e-mailových adres, uvedených v kontaktech. Můžete nám také zavolat na telefonní čísla 608 26 96 36 nebo 777 72 91 97. Vaši poptávku zaznamenáme, případně se domluvíme na osobní návštěvě. Pokud bude na Vašem domě připojení realizovatelné, domluvíme se na termínu montáže. Z Vaší strany potřebujeme zajistit souhlas vlastníka nemovitosti s montáží zařízení, pokud nejste majitelem přímo Vy.

 

Mám zájem o připojení, ale v místě mého bydliště dosud není vybudován žádný váš vysílač?

Ač nás to mrzí, takových míst je stále mnoho. Nicméně, pokud je to technicky možné, snažíme se vyhovět i žádostem obyvatel obcí, ve kterých zatím nepůsobíme. Proto nám Vaši poptávku zašlete, budeme se jí zabývat.

 

Jaké jsou ceny?

Cena za zřízení nové přípojky je závislá na konkrétním místě připojení (vzdálenost od vysílače, nutnost použití výložníků, stožárů "na míru", zvláštní požadavky zákazníka atd), pohybuje se od 2300,- Kč vč. DPH. Pravidelné měsíční platby začínají na 299,- Kč bez DPH (359,- vč. DPH). Další poplatky na Vás nečíhají, žádné "nadlimitní" poplatky, žádné nesmyslné "aktivační" poplatky. Za Váš paušál můžete být připojeni 24 hodin denně.

 

Bude můj starý počítač stačit k prohlížení internetových stránek?

Všeobecně - internet klade na počítač velmi malé nároky. Prakticky lze doporučit pouze kvalitní monitor, pro dlouhé večery strávené prohlížením www stránek. Pokud jste se svým počítačem dosud spokojeni, pravděpodobně Vám bude vyhovovat i pro prohlížení www stránek. V opačném případě Vám můžeme nabídnout novou sestavu Lynx, případně dovezené starší, repasované značkové počítače.

 

Již jsem připojen:

Připojení k internetu již využívám. Jak mám platit?

Faktury za poskytnuté služby vystavujeme vždy počátkem měsíce, a to za měsíc předcházející - tudíž zpětně. Splatnost faktur je vždy k 25. dni daného měsíce a faktury jsou zasílány v elektronické formě na e-mail zadaný při registraci. Faktury jsou vystavovány pro platbu převodem. Platit můžete jednorázovými příkazy každý měsíc, avšak pohodlnější a stále častěji využívaný způsob plateb je zadání trvalého příkazu. Novou možností je placení prostřednictvím "Sdruženého InkasaPlateb Obyvatelstva" - SIPO. Pokud máte zájem přejít k placení prostřednictvím SIPO kontaktujte nás.

 

Jak budete moji platbu identifikovat?

Vaši platbu přiřadíme k Vaší faktuře na základě variabilního symbolu. V případě, že platíte každý měsíc jednorázově, je variabilním symbolem číslo faktury, které se každý měsíc mění. Proto při zadávání trvalého příkazu použijte jako variabilní symbol Vaše zákaznické číslo. To je uvedeno v každém e-mailu s fakturou, v horní části smlouvy, případně Vám jej sdělíme na některé z e-mailových adres, případně na telefonním čísle 498 77 15 16.

 

Fakturu mám, ale jak ji otevřít?

Pokud platíte trvalým příkazem, nemusíte se o fakturu vůbec starat. Pokud Vás přesto zajímá, případně potřebujete údaje k zadání jednorázové platby, budete potřebovat prohlížeč souborů PDF. Návod k jeho instalaci najdete zde.

 

Potřebuji přeinstalovat počítač. Co je potřeba udělat před a po instalaci?

Před kompletním smazáním dat doporučujeme opsat nastavení protokolu TCP/IP pro dané síťové rozhraní, po nainstalování systému opět nastavit. Jedná se o adresu IP, výchozí bránu a servery DNS. Návod ke konfiguraci najdete zde. Pokud Vám počítač vůbec nefunguje, případně jste již data smazali, opět se můžete na údaje dotázat na některém z našich e-mailů, případně telefonů. Většina zákaznických přípojek je nově řešena prostřednicvím ověření protokolem PPPoE. Toto ověření je často řešeno na vstupním zařízení do sítě, tedy domácím routerem nebo bezdrátovou jednotkou u zákazníka. Na koncovém zařízení není třeba žádná konfigurace síťového rozhraní. Potřebné parametry budou předány automaticky.

 

A co elektronická pošta?

Pokud (jako většina uživatelů) vybíráte schránku prostřednictvím webového prohlížeče, přímo na stránkách Vašeho poskytovatele (www.seznam.cz www.atlas.cz www.centrum.cz atd), nemusíte nic zvláštního nastavovat. Pouze v případě použití externího poštovního programu (Thunderbird, Outlook, Outlook Expres) je tento potřeba nastavit pro příjem i odesílání. Jako server příchozí pošty nastavujeme server na straně poskytovatele schránky (např. pop3.seznam.cz). Pro odchozí poštu použijte smtp.viridium.net. Tento server je dostupný pouze v naší vnitřní siti. Ostatní servery pro nezabezpečené odesílání odchozí pošty jsou na portu 25 standardně blokovány. Pokud potřebujete s vašim zařízením cestovat, či využívat externí server odchozí pošty, použijte ověřené zabezpečené připojení k vašemu SMTP serveru. Takováto komunikace probíhá na jiném portu (většinou 443) který není nijak blokován. Pro firemní zákazníky s vlastní pevnou veřejnou IP, lze vyjednat indiviuální konfuguraci našeho frewallu.

 

Můžu připojit dva nebo více počítačů?

Ano, to je možné. Budete potřebovat zařízení, které se jmenuje router. To rozdělí Vaši linku na libovolný počet počítačů. Počítejte ovšem se zpomalením připojení jednotlivých počítačů. V případě, že budou aktivní dva (nebo více), rychlost se mezi ně dělí.

 

Dostanu se ke statistikám množství mnou přenesených dat u linky s denním limitem?

Připravujeme systém, ve kterém to možné bude - po přihlášení se zákaznickým číslem. V současné době zatím tuto možnost nemáte.

 

Co mám dělat, když mi počítač píše chybové hlášení "Síťový kabel odpojen"?

Zkontrolujte napájení Vašeho přijímače, pokud k němu máte přístup. Poté ještě správné zapojení síťového kabelu do počítače. Síťový kabel poznáte podle hranaté plastové koncovky (RJ45) podobné telefonní zástrčce. Koncovka musí být zapojená do síťové karty, na které bývají zpravidla dvě kontrolky, které svítí nebo blikají. Pokud je vše připojeno správně a chybové hlášení nezmizelo, kontaktujte nás na telefonním číslech 498 77 15 16.

 

Co mám dělat, když mi počítač napíše chybové hlášení "Vaše IP adresa je v síti již použita" nebo "Systém zjistil konflikt IP adres"?

Okamžitě nás kontaktujte na tel. čísle 777 72 91 97 nebo 774 72 91 97. Technici vyšetří, kdo konflikt způsobuje a zjednají nápravu.

 

 

 

 Nepřehlédněte

Online Kamera

Webkamera umístěna na náměstí TGM v Polici nad Metují. Po kliknutí otevřete aktuální snímek.

Rychlý kontakt

viridium@viridium.cz

498 77 15 16

Mapa působení

Viridium mapa působení